Tavasz Miskolc és Hidasnémeti között

 

Egyik nagy kedvencem a 90-es számú (Miskolc)-Felsőzsolca-Hidasnémeti vasútvonal, így 2011 tavaszán többször is ellátogattam az egyvágányú fővonal különböző pontjaira.

A pálya 100 km/h-ra alkalmas (lassújelekkel tűzdelve), utolsó komolyabb átépítése a 60-as években történt, amikor is 48 kg/fm tömegű sínszálak kerültek beépítésre. A vonalszakaszt 1997-ben villamosították, ami kisebb pályarehabilitációt is vont maga után. Öt állomás segíti a keresztek lebonyolítását, amit nagyban megkönnyítenek a mindenütt beépítésre került elektromos állítású váltók.

Az óránként közlekedő személyvonatok mellett sajnos már csak napi két pár EuroCity lépi át a határt, de a teherforgalom még mindig jelentős.

 

 

 

 

v63-021.JPG

v43-1361 es v43-2184.JPG

bzmot-245(2).JPG

450-003.JPG

v43-1051(3).JPG

zssk uacs(2).JPG

v43-1051(4).JPG

v43-1090.JPG

v63-018(5).JPG

v43-1020.JPG

v43-1051(5).JPG

v43-2184(3).JPG

1116-006(2).JPG

v43-1204.JPG

v43-1362 es v43-1046.JPG

1116-006(3).JPG

v63-041.JPG

v43-1046(4).JPG

1116-046(4).JPG

v43-1001(4).JPG

v63-030.JPG

v43-1018(4).JPG

v43-1265(3).JPG

v43-1166(2).JPG