Vonatozás az elővárosban

 

Az elmúlt egy-két évtizedben több százezer ember költözött ki a budapesti agglomerációba, a hatalmas tömegek elszállításából pedig természetesen a vasút is jócskán kiveszi a részét. Nem csoda, hogy a MÁV-START utasainak kb. 50 %-át ezek a vonalak adják, csúcsidőben pedig nem ritka, hogy egyes szakaszokon akár 5-10 percenként is végighalad egy-egy vonat.

A járművek terén is viszonylag pozitív változások mentek végbe az utóbbi ívekben: a hagyományos Bhv-ingák a kunszentmiklósi vonatok kivételével eltűntek, a nagyszámú posta Bhv és a szerintem még mindig abszolút elfogadható BDVmotok mellett jelentős korszakváltást eredményezett a 60 db légkondicionált, alacsonypadlós Stadler Flirt motorvonat, illetve a 10 db-ot számláló Talent-flotta megjelenése.

Korábban már néhány távolsági utazásom alkalmával jártam ugyan elővárosi vonalakon, de 2012 júliusának utolsó napján egy kicsit tüzetesebben is megvizsgáltam a 120-as, a 100-as, a 71-es és a 70-es számú vasútvonalak egy átlagos munkanapját.

 

 

Next index page

 

of 3

 

bdt-323 es v43-1181.JPG

v43-1096(2).JPG

v43-2144(3).JPG

v43-2309(2).JPG

v43-2258.JPG

v43-2200(2).JPG

1047-002.JPG

5341-060.JPG

5341-001.JPG

v43-1259(3).JPG

m44-437.JPG

rakos.JPG

v63-019(3).JPG

m41-2103 es bdvmot-003.JPG

m41-2103(2).JPG

bdvmot-003(2).JPG

v43-2248.JPG

bdt-413.JPG

v43-2307.JPG

480-020.JPG

480-024.JPG

v43-2311.JPG

v43-1059(2).JPG

v43-2311(2).JPG

bdt-104.JPG