Miskolc új üdvöskéje a
síneken A történet 2008-ban
kezdődött, mikor is befejeződtek a „Zöld Nyíl”
nevezetű projekt tervezési munkálatai, benyújtásra került a támogatási
kérelem az EU felé, illetve előtte megszületett az erről szóló
politikai döntés. A 37,7 milliárd forintból
megvalósuló, az Európai Unió által 76 %-ban
támogatott beruházás célja Miskolc város kelet-nyugati tengelyén a gyors,
biztonságos, megbízható és környezetbarát közösségi tömegközlekedés
megteremtése, ami természetesen a már meglévő villamosvasút teljes
felújítását - illetve meghosszabbítását -, valamint új, korszerű
járművek beszerzését foglalja magában. A tényleges munkálatok 2010. május 3-án kezdődtek meg, sok felfordulást és villamospótlást követően pedig bő másfél évvel később, 2012. január 16-án már megindulhatott az első menetrend szerinti járat a Tiszai pályaudvar és Felső-Majláth között. A járműbeszerzés sajnos nem ment ennyire
zökkenőmentesen, a már szokásosnak mondható közbeszerzési hercehurca
után a negyedik kiírt tendert egy jogorvoslatot követően 26THU3
típusjelű villamoskocsijával végül a cseh Skoda nyerte meg. A prototípusok gyártása 2012 júliusában kezdődött
meg, egy évvel később, 2013. július 2-án hajnalban pedig végre
megérkezett Miskolc városába a Mindenkinek a figyelmébe ajánlom a jármű első
néhány napjáról készült videó-összeállításomat
a YouTube-on. |
|
|