Miskolc új üdvöskéje a síneken

 

A történet 2008-ban kezdődött, mikor is befejeződtek a „Zöld Nyíl” nevezetű projekt tervezési munkálatai, benyújtásra került a támogatási kérelem az EU felé, illetve előtte megszületett az erről szóló politikai döntés.

A 37,7 milliárd forintból megvalósuló, az Európai Unió által 76 %-ban támogatott beruházás célja Miskolc város kelet-nyugati tengelyén a gyors, biztonságos, megbízható és környezetbarát közösségi tömegközlekedés megteremtése, ami természetesen a már meglévő villamosvasút teljes felújítását - illetve meghosszabbítását -, valamint új, korszerű járművek beszerzését foglalja magában.

A tényleges munkálatok 2010. május 3-án kezdődtek meg, sok felfordulást és villamospótlást követően pedig bő másfél évvel később, 2012. január 16-án már megindulhatott az első menetrend szerinti járat a Tiszai pályaudvar és Felső-Majláth között.

A járműbeszerzés sajnos nem ment ennyire zökkenőmentesen, a már szokásosnak mondható közbeszerzési hercehurca után a negyedik kiírt tendert egy jogorvoslatot követően 26THU3 típusjelű villamoskocsijával végül a cseh Skoda nyerte meg.

A prototípusok gyártása 2012 júliusában kezdődött meg, egy évvel később, 2013. július 2-án hajnalban pedig végre megérkezett Miskolc városába a 32 méter hosszú, légkondicionált, 100%-ban alacsonypadlós jármű második legyártott példánya. (Az elsőt továbbra is Pilsen városában vetik alá üzemi próbáknak.)

Mindenkinek a figyelmébe ajánlom a jármű első néhány napjáról készült videó-összeállításomat a YouTube-on.

 

Next index page

 

of 2

 

601.JPG

mvk telephely.JPG

601(3).JPG

601 es cna-4v78.JPG

601(6).JPG

601 vezetoallasa.JPG

601 belseje.JPG

601 es 199.JPG

601(8).JPG

601(9).JPG

601(10).JPG

601(11).JPG

601(15).JPG

601(16).JPG

601(17).JPG

601(18).JPG

601(19).JPG

211.JPG

601(21).JPG

211 es 601.JPG

601(23).JPG

601(24).JPG

felso-majlath(6).JPG

601(26).JPG

601(27).JPG