Generációváltás
Debrecenben Hosszú hercehurca után 2014 elejére végre elkészült
Debrecen „4-es metrója”, a Nagyállomást a város északnyugati részén fekvő
lakótelepekkel összekötő 2-es villamosvonal. Az első CAF Urbos 3 típusú
villamoskocsi már tavaly májusban megérkezett Spanyolországból, a próbafutást
pedig nyáron meg is kezdték először az 1-es, majd később a 2-es vonal
elkészült szakaszán. A legfontosabb viszont ezzel kapcsolatosan, hogy emiatt
égetően közeledik a Bengálik búcsújának időpontja, viszont érdekesség, hogy a
CAF-ok egyelőre nem közlekedhetnek az 1-esen a peronok mérete, illetve a
nagyerdei ívviszonyok miatt, ám a tavasz folyamán a szükséges átépítések meg
fognak történni. Testvéremmel közös utazásunk a február 26-i átadás előtt
pár nappal volt esedékes, mert ugyan az idő elég szomorkás volt, féltem
attól, hogy az egyetemi félév beindultával nem fogok már tudni eljönni
Bengálit fotózni. Csak a nap folyamán jöttünk rá, hogy miközben az 1-esen 3
Bengáli is tiszteletét tette, a 2-esen utasok nélküli próbaüzem zajlott, a
villamosok a valós menetrend szerint közlekedtek 6 percenként, teljesen
üresen (!), ami azért kívülről kissé röhejesnek tűnt. |
|
|